Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Åldersgräns
Du kan handla i vår webshop om du har fyllt 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans medgivande.

Priser
Alla priser i webshopen är inklusive 25 % moms och i svenska kronor. Vi förbehåller oss rätten till prisändring orsakade av valutakursändringar, prisändringer hos våra leverantörer, ändrad moms eller andra omständigheter som vi inte kan råda över. Fraktkostnad tillkommer.


Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med oss.
OBS! får du ingen orderbekräftelse beror det troligen på någon av nedanstående orsaker. Börja alltid med att kolla punkt 1, eftersom den är allra vanligast.
1) Ordererkännandet har hamnat i en annan korg än Inkorgen. Gör en sökning på "Primasalto" i sökrutan i Inkorgen och ange "Alla Postlådor". 
2) Du har fyllt i fel mailadress på din beställning, därför har ordererkännandet skickats till fel mailadress.
3) Något fel uppstod när du beställde och din beställning har inte gått igenom. Hör av dig till oss så vi får kolla upp.


Betalningsvillkor
I kassan väljer du vilket betalningsalternativ du föredrar. Du kan välja mellan flera olika betalingsalternativ via Svea Ekonomi.

Leveransvillkor
Vi levererar normalt inom 2 dagar om varan finns i vårt lager. Vissa varor har 2-10 dagars leveranstid och det ser du i så fall vid köp. Ifall varan är tillfälligt slut i vårt lager kan leveranstiden bli längre.Vi hör av oss till dig om leveranstiden blir längre än vad som uppges vid köp. Du kan då välja att vänta på varan eller om du vill avbeställa. Vi reserverar oss för att varor kan ta helt slut hos våra leverantörer.
Har du inte blivit kontaktad av oss eller mottagit dina varor inom leveranstiden, kontakta oss omgående.
Leveranstid för specialuppsydda plagg är normalt ca 6-8 veckor, kan ibland vara längre och i så fall kontaktar vi er. Fakturan för specialuppsydda plagg släpps först när vi har levererat härifrån. 
Leveranstid för artiklar som trycks med ert föreningstryck ca 3 veckor.
Speciella regler och rutiner gäller för beställning och leverans av artiklar som specialsys eller trycks med ert föreningstryck.

Leveranssätt

Postnord
Alla lätta varor skickas med post och hamnar direkt i din brevlåda.

Schenker
Levereras till Schenkers utlämningsställe närmast dig. Du kan spåra din försändelse på Schenkers hemsida med unikt kollinummer. Du får antingen SMS eller e-postavisering när paketet kan hämtas ut.
Fraktkostnaden ser du i kassan när du gör din beställning. Beställda varor som inte blir utlösta debiteras med frakt, returfrakt och expeditionsavgift. 

Ångerrätt/Retur av varor
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock returnera varan senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar och ”taggar” ska sitta kvar! Vi krediterar för varan du returnerar men ej för frakten vid köp eller retur.
OBS! Ångerrätten gäller inte vid specialuppsydda/tryckta varor eller trikåer. Returnera varorna tillsammans med fakturan/följesedel eller en kopia av den. Observera att du själv får stå för returfrakten. På fakturan/följesedeln anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

Bytesrätt
Du har rätt att byta en vara inom 14 dagar. För bytesrätt gäller följande:
- varan är oanvänd och felfri
- Originalförpackning och märkning (”taggar” på dräkten) är oskadda
- Returnera tillsammans med följesedel eller faktura och skriv därpå vad du vill byta till eller om du vill lämna tillbaka.
OBS! Bytesrätten gäller ej för specialuppsydda plagg eller artiklar med föreningstryck, ej heller för trikåer.
Meddela oss gärna per via epost vad du ska returnera, och vad du vill byta till innan du skickar tillbaka varan. Du ansvarar för att returen packas rätt och frankeras med frimärke. Om bytet beror på felexpediering står vi för transportkostnaden, hör i så fall av dig om en returpåse. I annat fall står du för den totala leveranskostnaden.
Returadress:
Prima Salto
Hallersrudsvägen 30
663 42 Hammarö 

Reklamationer
Om du skulle få en vara som har ett tillverkningsfel, ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Vid eventuella anmärkningar på produktens kvalitet kontakta oss via telefon/epost senast inom 14 dagar efter att du har mottagit varan för instruktion hur varan skall returneras.

Outlösta leveranser
Om du inte löser ut en leverans som du har beställt debiterar vi dig returavgiften på 150:- inklusive moms